ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Arngren  (läst 666 gånger)

2007-01-22, 21:43
läst 666 gånger

Lasse Eklöf

Hej.
Har någon stött på namnet Arngren.
 
Jag har en uppbördsskrivare Håkan Arngren som säges (enl. hfl) vara född 1695 och dog 1758 i Källstad sn. Han blev första ggn gift ca 1722 med en Anna, med vem han hade dottern Katarina, som säges vara född 1722 i Kättilstad sn. Håkan blev andra ggn gift 1728 med Kristina Kastengren, som var född 1702 i Hånger, Källstad sn, och dog 1785 (enl. Örnberg, SÄ 1908).
 
Mvh
Lasse Eklöf

2013-07-24, 10:26
Svar #1

Utloggad Tomas Risbecker

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 238
  • Senast inloggad: 2019-09-14, 12:47
    • Visa profil
I den intressanta mantalslängden 1820 Katarina SV under nr 1330 (Johan Daniel Rosenblad) står bl.a. att förutom de Rosenbladska barnen bor även här: Systersonen Carl Arngren, född 20/3 1799.(Har inte hittat denne i födelseboken för vare sig Katarina eller Maria Magadalena) Carl Armngrens moder torde således vara född Rosenblad och gift ARNGREN. Eftersom jag botaniserar runt Johan Daniel och dennes fader Lars Rosenblad,(som jag inte riktigt säkert i detalj identifierat), så kanske någon information om släkten Arngren dyker upp i detta sammanhang och då lägger jag ut det här.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna