ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergenström  (läst 482 gånger)

2001-11-05, 12:42
läst 482 gånger

Utloggad Anette Bergenström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2009-09-22, 13:34
    • Visa profil
Jag heter Anette Bergenström, har tagit min mors flicknamn och är nyfiken på mina rötter. Har fått information från ett par håll men undrar om alla Bergenströmare är släkt. Vår stamfar hette Hans Ersson, bergsman i Backen och jag tror han dog 1708. När, hur och varför vi har ett taget namn är också något jag är nyfiken på. Alla tips är värdefulla för mej. Jag har nyss börjat min forskning och det är väldigt spännande.
Med vänlig hälsning  
Anette Bergenström

2008-08-26, 00:23
Svar #1

Joakim wendin

Hej Anette!
 
Att hjälpa andra i forskningen är kul men det går inte bara få ett namn och en betäckning på en by/hus. Böckerna från förr är många och innhåller hundratals sidor. Var ligger detta Backen? och när skall personen vara född? har du mer på honom som kan leda mig på spåret? Så skall jag se om jag kan hjälpa dig.
 
Joakim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna