ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bierfeldt  (läst 890 gånger)

2004-02-28, 13:26
läst 890 gånger

M Karlsson Eskilstuna

Jag forskar på min farmors släkt Bierfeldt / Birfeldt. Önskar komma i kontakt med de som gör detsamma alt vet något om släkten, då jag fastnat helt.  
 
Dessutom har jag en Pär Birfeldt f 1800-11-26 alt 1800-12-26 i Medelpad (vet ej mer exakt) som rymt från fru och barn ca 1827 i Floda, Södermanland, som jag gärna vill ta reda på vart han tog vägen + var i Medelpad han föddes. Så om du hittar någon med namnet, ta gärna kontakt med mig. Kanske i någon soldatrulla, alt domsrulla?
 
Enligt Rötters Stora släkt-sök kan jag tänka mig dessa alternativa stavningar av Bierfeldt:  
 
Bielfeld
Bielefeldt
Bihlfeldt
Bihlfeldtt
Bihlfelt
Bijfeldt
Bijlfeldt
Bilefelt

2005-10-10, 22:38
Svar #1

Utloggad Margaretha Berggren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-01-31, 16:20
    • Visa profil
Birfelt är en båtsmansrote i Skön, Medelpad. Gå in på http://www.gstromberg.nu. Där kan du klicka på medelpadskartan på Skön församling. Då kommer alla rotar upp och bland dem Birfelt. Jag forskar inte själv på Birfelt.Jag har genline och kollade födelsedatumen du uppgav, men hittade ingen Per född då i Skön fs. Troligen är han född där, men han kanske har ett annat födelsedatum.
Lycka till!
Margaretha B

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna