ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björkström  (läst 671 gånger)

2007-01-12, 19:44
läst 671 gånger

Carina Jakobson

Hej
Söker släkter med namnet Björkström. Jag har en ana som heter Greta Björkström född cirka 1705. Var vet jag inte. (Jag har sökt henne lite förut under släktnamnet Strandman, men tänkte att sökningen på namnet Björkström kanske kan ge mer här på denna plats).  
Hon gifte sig i Riddarholmens kyrka 1743-06-12 med Jacob Strandman. Hon flyttade till Eggby Skaraborgs län där hon dör 1789-04-24.  
 
Är det någon som har en ana med namnet Greta, Margareta eller Maja Björkström född ungefär samma tid är jag väligt tacksam för upplysning. Allt är av värde.
 
Hälsningar Carina Jakobsson

2009-03-29, 14:11
Svar #1

Utloggad Bosse Gillberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-03-29, 14:11
    • Visa profil
Jag har också en ana Jonas Björkström född enlig kyrkoböckerna 1760 i Björkvik (D) . Varifrån kommer Din Greta ?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna