ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blommengren  (läst 920 gånger)

2002-04-15, 21:08
läst 920 gånger

Marie Blommengren

Blommengren / Settervall emigrerat till Brasilien 1890
 
Hej Jag fick ett mail från Brasilien. Personen ifråga undrade om vi möjligen var släkt. Hans farfar heter Viktor Settervall och denne Viktor Settervalls pappa hette Karl Evert Blommengren. Tydligen så skulle Viktor Settervall ha emigrerat till Brasilien 1890. Viktor ska ha haft 4 systrar? Har du ngn aning om denna del av oss Blommengrenare
Tack för hjälpen
Hälsningar Marie Blommengren

2002-04-16, 14:42
Svar #1

Jesper Hjälmrud

Hej Marie!
Har du någon manlig J.A. Blommengren i din släkt?
 
Vänligen
Jesper Hjälmrud

2002-05-09, 22:35
Svar #2

Marie Blommengren

Hej Jesper
Ursäkta det sena svaret.
Min pappa heter Jan Alexander Blommengren.
Är du släkt med oss Blommengrenare tro?
mvh
Marie (Mariana)Blommengren

2002-05-10, 20:09
Svar #3

Anna-Lisa Göransson

Marie!
Det har funnits Blommengrens i Grangärde och Grängesberg. Du hittar kanske något där.Det finns en kvinna född Blommengren i min stad och som härstammar därfrån, så jag tror inte det blir omöjligt. Kanske Ludvika telefonkatalog kan vara en början.
Anna-Lisa

2002-05-12, 19:29
Svar #4

Marie Blommengren

Hej Anna-Lisa
Tack för hjälpen. Jag har fått fatt på lite släktingar i Grängesberg.
mvh
Marie

2015-02-11, 18:51
Svar #5

Utloggad Birgitta Liljeqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2015-02-17, 00:10
    • Visa profil
Hej, jag ser att det är länge sen någon skrev om Blommengrenarna här, men jag chansar på att
någon kanske läser det här i alla fall,jag såg nämligen att i ett av inläggen nämndes Karl Evert Blommengren
och han är son till Johan Erik Blommengren född 1798 i Grangärde, Dalarna och hans far Gustaf Blommengren  
född 1764 troligen, är anledningen till att jag skriver detta, jag hittar nämligen inte Gustafs föräldrar  
någonstans i Dalarna eller i Ljusnarsberg som uppges vara hans födelseort. Jag har en uppgift om att föräldrarna
ska vara Lars Carlsson och Anna Mathsdotter i Ljusnarsberg och dom får en son som döps till Gustaf den 15 december
1764, men varifrån kommer då namnet Blommengren undrar jag. Jag tycker det är troligare att åtminstone fadern  
kommer från ?? någonstans i landet. Tacksam för alla ev. tips, jag har letat så länge förgäves/ Birgitta

2015-02-12, 12:56
Svar #6

Utloggad Leif G. Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2191
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 10:14
    • Visa profil
Se mina inlägg under Landskap/Dalarna/Grangärde socken, så kanske gåtan är löst, åtminstone huvudsakligen.
Hälsningar
Leif Olofsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna