ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Broselius  (läst 500 gånger)

2010-05-27, 15:34
läst 500 gånger

Utloggad Siv Laine

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2012-10-11, 21:00
    • Visa profil
Min ff mf mm far hette Olof Broselius och var född i Strö kvarn, Köping. (födde Köping landsförs. C;1 (2325.20.8200)1709-07-19, gift 1735-08-21 med Brita Toltonia f 1704. Det är emellertid Broselius jag är ute efter. Han dog 1762. Föräldrarna var Eric Ersson och Catharina Ersdotter Lundberg. Modern gifte om sig och antagligen hette styvfadern  
Broselius. Jag har inte kunnat gå vidare bakåt, då jag inte hittar Eric och Catharina, men kanske det skulle gå lätttare om jag visste vem styvfadern var? Eric Ersson var förmögen, ägde Strö kvarn plus mycket annat, men jag kan inte ens hitta några urkunder om denna kvarn, då skulle det kanske gå lättare!

2011-05-27, 12:15
Svar #1

Utloggad Danne Jörgensen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 15:42
    • Visa profil
    • Tanto.se
Hej Siv
Jag har sett i Lindesbergs husförhörs böcker namnet Broselius när jag har letat efter namnet Brosell.
Vad jag minns finns det en kvinna med det namnet i Staden Husförhörslängderna och dopbökerna jag tittat i är mellan perioderna 1775 till 1795, vet inte om det hjälper dig
MvH Danne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna