ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brottström  (läst 544 gånger)

2011-07-26, 22:31
läst 544 gånger

Utloggad Siv Lavdas

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2016-04-09, 17:00
    • Visa profil
Hej!
 
Är det någon som är släkt med Brottström? Familjen skall komma från Uppland mestadels Bro.  
Familjens namn kan ha kommit från orten Brottby i Västmanland eller eventuellt från Brottby i Valletuna kommun i Uppland. Orten har sitt namn efter Brottby gård. Namnet kommer från Brytioby som är sammansatt av förledet Bryti som på fornsvenska betyder förvaltare. Jag har kommit till Anders Larsson Brottström född 1732 i Skultuna Westmanland samt hans fru Lisa Matthsdotter född 1725 död 1779 jag tror hon är född på Wermdö. Min farfarsfarfar tyckte in om sitt släktnamn och bytte till sin styvfars namn Carlsson. Jag är nyfiken om någon vet något om familjen Brottström. Tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna