ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Engzell  (läst 1081 gånger)

2002-01-04, 22:41
läst 1081 gånger

Magnus L Andersson

I SBL förekommer ett antal bidrag rörande släkten Engzell. Denna släkt har även relationer till släkten Stagnelius. Existerar det någon kartläggning av släkten Engzell, både de äldre och yngre släktleden.

2002-08-28, 01:18
Svar #1

Utloggad Jan Engzell

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2014-01-21, 22:35
    • Visa profil
Hejsan Magnus!
 
Släkten Engzell har jag relativt väl kartlagd. Där finns både äldre och yngre släktled, de senare alls inte fullständiga ännu. Anknytningen till Stagnelius finns med i materialet. Det är för stort återge här varför jag skickat det via mail till dig.
 
Hälsningar från Jan Engzell

2005-12-27, 13:15
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jag söker begravningsplats för häradshövdingen Gustaf Ephraim Engzell och hans hustru Catharina Sophia f. Stagnelius.

2006-01-21, 22:27
Svar #3

Utloggad Elisabeth Bolin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2011-10-30, 22:09
    • Visa profil
Hej Jan
Jag undrar om du känner till AnneMarie Engzell f. 1923 i Filipstad, död 1987 i Karlstad. Söker hennes föräldrar. Har inget annat att gå på än att modern skall heta Signe Kristoffersson. Vore tacksam att komma förbi det magiska 1890.
MVH Elisabeth

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna