ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fallgren  (läst 779 gånger)

2000-05-09, 15:06
läst 779 gånger

Martin Larsson

Har sedan barnsben hört att jag har vallonblod i mig, och har precis börjat släktforska.  
Söker nu uppgifter om Anders Fallgren (född 9/4-1844) från Bodarne (Ramundeboda), bodde i Jågastorp Hjulsjö Grängshytte rote. (L:Björnaboda?)  
Gift 1869 och blev änkling 1883. Han fick barn med sin piga Johanna Ersdotter (född 15/6-1843).  
Ett av dessa barn var Carl Oskar Fallgren (född 14/4-1888) vilken är min farmors far.  
Söker nu information om Anders Fallgren och Johanna Ersdotter.

2003-09-14, 02:52
Svar #1

Mona Johansson

Jag har i min fars anor hittat en Anna Stina Fallgren f.1825-03-19 i Grythyttan och hennes far Jan/Johan Mattsson Fallgren (f.1792-04-04 i Gåsborn)är inte säker på att år och datum är helt rätt för fadern.Finns det möjligen någon mer som forskar på denna familj eller vet något om dom och deras levnadsöden?
Mvh
Mona

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna