ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Furnander  (läst 671 gånger)

2011-08-11, 14:41
läst 671 gånger

Utloggad Jacob Hejmdal Gren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 521
  • Senast inloggad: 2017-02-19, 23:23
    • Visa profil
Furnander i Blekinge
 
Hej alle!
 
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde min ane Sven Persson Furnanders baggrund. Han flytter i 1782/83 til Grönjölsmåle i Tving församling, og bor der til sin død i 1821. Indtil 1790 omtales han som volontär med efternavnet Furnander, derefter blot som Sven Persson.
 
Mit spørgsmål er, om navent Furnander kan sige noget om hans familiebaggrund? Da han kun bruger navnet, mens han er volontär, så ser det ud til at være et militærnavn. Men er det et navn, som han er blevet tildelt? Eller er det et navn, som han selv har valgt? Så vidt jeg har forstået, så betyder endelsen -ander mand som stammer fra. Jeg er ikke bekendt med et sted ved navn Furn. Men i nabosognet Fridlevstad (senere Sillhövda) ligger en by ved navn Fur. Hvor sandsynlig er det, at navnet henviser hertil?
 
Alle kommentarer og gode råd er velkomne!
 
På forhånd tak,
 
Jacob

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna