ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gullarve Väte  (läst 385 gånger)

2003-06-26, 23:17
läst 385 gånger

fredrica

(Fredrica Blomberg)
 
Hilma är 1 1/2 år och den 11 generationen vid gullarve i väte, finns det någon som vet något om de som tidigare bott där, eller kanske kan ge mig lite tips om hur jag skall kunna gå vidare för att få lite mer information.

2003-06-27, 18:41
Svar #1

Johnny Karlsson

Hej Fredrica, jag ska göra en koll, jag har Microkorten för Hejde 1815-1860 hemma (Väte ingår där) samt att jag har tillgång till Folkräkning 1890 och 1900.
 
Under tiden kan du ju söka i Gotlands Vigselregister på adressen nedan, det finns en del från Gullarve där.
 
http://www.ra.se/vila/databaser/vigselreg/index.html
 
Hälsningar din Morbror Johnny. P.S Hälsa Hilma.

2003-06-28, 02:26
Svar #2

fredrica

tack johnny
hoppades att du kanske skulle kunna hjälpa mig, mamma har sagt att du har gjort en egen hemsida med våran släkt hur kommer man in på den.
Tack på förhand fredrica
p.s hälsa mormor och morfar
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

2003-06-28, 22:45
Svar #3

Johnny Karlsson

Hej igen Fredrica  
Min hemsida är för närvarande borttagen men jag ska försöka ordna en ny så småningom.
 
I väntan på det så har jag plockat ihop det jag hittat om Gullarve och släkten där, jag la ut det på en sida så eventuellt fler kan bidra med uppgifter. De äldre generationerna har jag inte möjlighet att kontrollera för tillfället men det får vi väl ta framöver.
 
Källorna är Hejde C:2 och  
Folkräkning 1890 och 1900
Gotlands Läns Bebyggelse 1956
Sveriges Dödbok 1950-1999
Sveriges Befolkning 1970
Samt en del från Olle Överbys databas
 
Adressen där sidan ligger är:
 
http://w1.498.telia.com/~u49807810/gullarve/gullarve.html
 
Jag tror man får lite bättre överblick där istället för att rada upp alla namn här.
 
Hälsningar Johnny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna