ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gier  (läst 764 gånger)

2001-02-12, 12:49
läst 764 gånger

Jan Lindroth

Jag undrar om någon har kommit i kontakt med Hans Karl Daniel Gier. Av namnet att döma kan han mycket väl vara född i Sverige. Under andra hälften av 1800-talet var han  i alla fall verksam som lampfabrikör i Köpenhamn. Hans hustru och barn var också födda i Köpenhamn, men jag har inte lyckats återfinna honom i vare sig Köpenhamn eller övriga Danmark.  
Dottern Hansine Gier flyttade 1888 till Sverige och jag vet att hon omkring 1920 var bosatt som änka i Lund.
 
Är det någon som har kommit i kontakt med släkten Gier, lampfabrikören i Köpenhamn eller dottern Hansine i Lund, så vore det värdefullt för mig om ni ville dela med er av era uppgifter.
 
Mvh Jan Lindroth

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna