ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gillett  (läst 782 gånger)

2011-09-06, 22:24
läst 782 gånger

Utloggad Eva Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2023-05-09, 15:37
    • Visa profil
Min farmors brors(Karl Fredrik Lundins) dotter Anna Maria Lundin, f 3/11 1882 i Karlstad , uppväxt i Stockholm, flyttade med sin familj till Bryssel 1905, där fadern Karl Fredrik hade en tjänst på AB Separator. Anna Maria gifte sig och fick namnet Gillett. Hon blev änka 1925 och flyttade hem (tror jag)till Sverige och var mantalsskriven fr 1971 i Danderyd Djursholm, där hennes bror Karl Julius var bosatt. Hon avled 10/3 1975 och gravsattes 27/3 på Danderyds kyrkogård i samma grav som sin bror.
Mina undringar: När gifte hon sig och var? Var bodde de? Vem var hennes make? Hade de några barn (sysslingar till mig)? När flyttade hon hem till Sverige?
Jag klarar inte ut dessa frågor och försöker mu på detta sätt.
Vänliga hälsningar
Eva K

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna