ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gransell  (läst 764 gånger)

1999-05-14, 10:24
läst 764 gånger

Nils-Gunnar Eriksson

Min farfars mor hette Lovisa Gransell. Hon var född i Grythyttan den 6/3 1825 och dog i Karlskoga den 26/2 1908. Hon har inspirerat mig att studera andra med samma namn. Har kommit fram till att det i dag finns minst fyra släkter med namnet. Då räknar jag in varianterna Granzell och Granséll. Om du bland dina anor har någon med ett av dessa namn, vill jag gärna att du hör av dig.

2000-03-01, 11:36
Svar #1

Nils-Gunnar Eriksson

Adressen i meddelandet den 14 maj 1999 är gammal. V v använd den här i stället.

2000-03-01, 16:00
Svar #2

Utloggad Swen Stockhaus

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 364
  • Senast inloggad: 2023-05-09, 20:27
    • Visa profil
Nils-Gunnar: Har du några uppgifter om Oscar Granzell (*1846.12.02 i Visnums-Kil sn)? Jag har skrivit ett inlägg under Yrken -> Valsarbetare, läs vidare där.  
Jag har dessutom noterat en del muntliga uppgifter, som kanske intresserar dig. Det kan vi i så fall ta per e-mail, då jag inte källgranskat dessa uppgifter.

2001-06-26, 23:41
Svar #3

Ingegerd Wid

Hej Nils Gunnar Eriksson!
På min mans sida finns det Gransell i Grangärde en Johan Gransell 16/2-1795 han var Skomakare. Hans barn bor också i Grangärde. Jag har inte hunnit så långt där för släktforskningen har legat nere i många år. Hör av dig så ska du få det material jag har.
MVH Ingegerd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna