ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Herts, Hertsen el. ngt liknade ifrån Bro  (läst 566 gånger)

1999-07-29, 17:58
läst 566 gånger

Utloggad Niclas Runo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-13, 11:49
    • Visa profil
Hej
Jag söker fadern till Hilma Hallberg född 1872-04-01 i Hejnum  död 1952 modern hette Maria Kristina Hallberg Född 1835-11-25 på Hägvards i Hall.Tyvärr står fadern som okänd i hfl.Enligt min  
mormorsfar Arthur Hammarström son till Hilma så skulle Hilmas pappa varit Storvuxen smed och kallats för Herts el Hertsen samt bott i Bro
Är det någon som har några tips eller idéer.
///Mvh Niclas

2000-05-05, 16:28
Svar #1

Ann-Helén Bockman

Hej Niclas Igen!
Maria Kristina var mor till Karl Petter Wilhelm Hallberg också Jag letar tyvärr efter dennes far också Petter är f.1862-04-13, jag tappade tråden på Maria Christina, men tack vare dig har jag nu ett till namn. Egentligen borde vi höras av.
Min mail är bockman@everyday.com
///Även Hejdlund släkt

2000-05-10, 16:34
Svar #2

Utloggad Niclas Runo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-13, 11:49
    • Visa profil
Hej Ann-Helén
Det är klart att jag är intresserad av vad du har om Hallberg släkten. Det jag har kan du hitta på http://hem.passagen.se/nruno/ där har jag lagt upp min forskning. Det här med Hertz är väldigt osäkert men enl Hfl i Hejnum fick Maria Kristina Hallberg absolution 18/5 1872 jag vet inte om man kan hitta något om fadern på så sätt.
 
///Mvh Niclas

2000-05-10, 22:45
Svar #3

Utloggad Marianne Strömberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2013-03-02, 10:34
    • Visa profil
    • hem.passagen.se/mbis/
Hej Niclas,
 
Det finns en släkt Hertz i Värmland. Där även församlingen Bro ligger.
Själv stammar jag från släkten Hertz, men kan i nuläget inte hjälpa dig med vem som skulle kunna vara den eftersökta fadern.
 
Man kanske kan göra upp en lista på Hertz'ar och se om någon flyttar till Gotland.
 
Hälsningar
Marianne

2000-05-16, 17:56
Svar #4

Utloggad Niclas Runo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-13, 11:49
    • Visa profil
Hej Marianne
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
Men enl min gammelmorfar som var barnbarn till
den här Hertz bodde han i Bro socken på Gotland. Min gammelmorfar träffade honom ett par gånger när han var i 10 års åldern runt 1910. Jag vet iofs inte hur vanligt namnet Hertz är?Men han skulle iallafall varit smed och kallats för Hertz.
///Mvh Niclas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna