ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gunna  (läst 696 gånger)

1999-11-14, 10:05
läst 696 gånger

Utloggad Emelie Ahlstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2010-01-07, 23:12
    • Visa profil
På 1600-talets slut kom tre män till Sverige. De kan ha varit valloner men det vet vi inte. De kom till Dammen nära Askersund, Fadern hette kanske Gunna. Vi har berrättelser nedskrivna om deras liv och ättlingar.  
 
Om någon hört minsta lilla om Gunna eller hans ättlingar skulle jag bli glad om ni hörde av er.
Husförhörslängderna går inte tillräckligt långt bak i tiden...

1999-11-14, 22:55
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Hej Emelie,
Vad är det för berättelser ni har nedskrivna ?
En bekant till mig berättade för en tid sedan, att hans släkt i Sverige lär härstamma från tre bröder som kommit hit från Ryssland en gång.  
Jag är lite nyfiken på om berättelserna liknar varandra.
MVH, Sven-Ove Brattström
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

1999-11-20, 00:24
Svar #2

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3750
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 00:47
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Intressant är att detta påminner om den väldigt vanliga skrönan i USA, att det var 3 bröder av en släkt som utvandrade, och slog sig ned i varsin del av landet.
Ulf Berggren

2004-06-07, 15:21
Svar #3

Karl-Erik Gunnari

Soker uppgifter om slakten Gunnari fran Nederkalix, namnet ar Sofia Gunnari som fick en son Karl-Erik den 19 mars 1943. Har aldrig haft kontakt mede henne. Hoppas att nagon kan ge mig upplysningar om slakten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna