ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hildur Katarina Regina Andersson  (läst 616 gånger)

2005-12-02, 18:48
läst 616 gånger

Rosine Nilsson (Rosine)

Hej Gotlandskännare!
Igår fick jag papper från Stockholms stadsarkiv som visade att min mamma haft en okänd tremänning.
Eftersom min mormor inte visste om sin kusin var tremänningen också okänd.
Hon bortadopterades till Gotland 1920 och var född i Matteus församling i Stockholm 19/7 1917.
Föräldrarna var styrman Carl Johan Bernhard Sundahl med hustru Gerda Maria Charlotta född Holmgren. Makarna bodde i Visby.
Dessa makar har jag hittat i Folkräkningen 1900 och i Sveriges dödbok 3.
Adoptivdottern finns inte i Sveriges dödbok 3 och inte i Sveriges Befolkning 1970 och 1980,  
så då har hon troligen dött före 1947.
 
Om någon vet hur det gick för den lilla flickan önskar jag veta det.
 
Hälsningar Rosine

2009-05-22, 16:58
Svar #1

Martin Sundahl

Carl var min farfars fars farbrors son. Vet tyvärr inte så mycket om adoptivdottern. S
 
MVH Martin Sundahl

2021-02-10, 17:53
Svar #2

Utloggad Staffan Bergström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2022-11-08, 15:11
    • Visa profil
Hej!
Upptäckte din efterlysning idag. Så här är det:
Flickan Hildur  Katarina Regina Andersson adopterades den 6/9 1920 av Carl Sundahl och hans hustru Gerda född Holmgren. De gav flickan namnet Karin.Hon avled blott 18 år gammal av TBC den 9/7 1935. Hon är då registrerad som Hildur Katarina Regina Sundahl.

Jag har något foto av henne samt en för oss värdefull tavla.

Staffan Bergström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna