ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hackel  (läst 901 gånger)

2012-12-12, 19:23
läst 901 gånger

Utloggad Anders Normark

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2012-12-12, 19:23
    • Visa profil
Hej  
 
Jag söker information om min mormors farfars far Carl Wilhelm Ferdinand Hackel, född 1820-11-10. Carl kom från Tyskland under 1840-talet till Småland och anställdes som glasfabrkör på Wentzelholms glasbruk i Simondebo och Rumskulla socken. Dock stannade han bara där under 1849, sedan finns ingen hänvisning vart han tog vägen i hfl.  
I Nora församling dyker Carl åter upp, antingen 1851-52 eller 1858. Här är han anställd som  
Glasblåsare på Sandö glasbruk fram till 1861 då han med sin familj flyttade till Gudmundrå sn  
och Bjästa, nuvarande Kramfors.  
Finns det någon som kan ge mig upplysningar vart i Tyskland han kommer ifrån och vart han tog vägen från slutet av 1840-talet tills han dyker upp i Nora församling? släktnamnet Hackel har även stavats Hackell och Hakell.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna