ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Höijer Andersson Pehr klostret Roma  (läst 490 gånger)

2007-03-05, 09:56
läst 490 gånger

Utloggad Connie Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 298
  • Senast inloggad: 2018-04-06, 15:02
    • Visa profil
Hejsan alla släktforskare!
 
Jag söker tidigare familj till barnhusbarnet Pehr Andersson Höijer f. tidigt 1700-tal i Stockholm. Han flyttade till Roma m. prästen Mårten Båtelsson Berg som 13 åring?! Pehr g. i Roma 10/4-1745 m.Anna Jönsesdr.  
 
Tacksamm för all info.
 
Varma vårhälsningar från Connie i Linköping

2007-03-05, 17:19
Svar #1

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Hej Connie!
 
Var han barnhusbarn i Stockholm? Har du kontaktat Stockholms Stadsarkiv för en eventuell akt från Allmänna Barnhuset? Vilket år flyttade han till Roma? Har du någon mer information om honom och vilka källor har du?  
 
Får jag bara lite fler uppgifter så kanske, kanske jag kan hjälpa dig.
 
mvh Helene

2007-03-06, 11:57
Svar #2

Utloggad Connie Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 298
  • Senast inloggad: 2018-04-06, 15:02
    • Visa profil
Hej Helene!
 
Ja enligt uppgifter jag fått från Finland så fanns han i Sthlm. Han flyttade till Björka/Roma 16/11-1734 (tror jag).Tyvärr så har jag bara källan barnhusbarn att titta i. Han kom till barnhuset 5/7-1729 och var då nio år, fadern hette Anders det är tyvärr allt jag har.
 
Tack snälla för ditt svar.
 
MvH
Connie Pettersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna