ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hofstam  (läst 556 gånger)

2011-11-17, 13:29
läst 556 gånger

Johan Lindberg

Hofstam verkar vara ett ganska ovanligt efternamn. Det tycks vara deriverat från Hof (Hov) och samtliga som heter eller har hetat det är därtill födda i Östergötland och de flesta av dem i just Hov. Känner någon igen detta namn sedan tidigare och har någon aning om hur det har uppkommit?  
 
Den Hofstam som finns i min egen släkt är min farmors morfars morfar, Sven Hofstam, som enligt en uppgift från en släkting var född i Hov 1809. Under det att jag sökte efter min farmors morfars mor, Johanna - i Fivelstad AI:5 (1836-1839), bild 102 / s. 191 - fann jag också att denne Sven, hennes far, var född på samma plats den 9 augusti 1791 - men jag hittar honom inte i Hovs födelselängd för 1791. Vill någon hjälpa mig att finna honom och hans föräldrar samt deras boplats, för att vidare se om det finns fler ättlingar i Hov längre bakåt?
 
Vänligen  
Johan Lindberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna