ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Holmius  (läst 825 gånger)

1999-03-08, 23:13
läst 825 gånger

Thomas Löfgren

Söker härkomst till Hovpredikanten hos Gustaf II Adolf Nicolaus Nicolai Holmius f.1587 i Stockholm enligt Upsala Ärkestifts Herdaminne. Skall enligt samma verk dött 1683 98 år gammal ( vilket alltså inte kan stämma) var prost i Hedesunda sn.  
g1 med Anna Eliedotter Reichenbach
g2 med Brita Jonsdotter Göös
 
Jag är även intresserad av familjen i övrigt barn och i vilka giften barnen kom.
Enligt herdaminnet hade han följande barn.
Brita gift med kyrkoherden Haquin Godhemius i Wallby.
Arvid kallade sig Hedman död som student
en dotter gift med successorerna Limnelius(som jag härstammar ifrån) samt Celenius.
 
Tacksam för information rörande dessa personer.
 
Thomas Löfgren, Sollefteå

1999-12-26, 19:50
Svar #1

Katriina Orbinski

Hej Thomas!
 
Jag härstammar också ifrån Eric Limnelius. Han hade en dotter som hette Anna, som gifte sig med prosten Jonas Halenius (född i Uppsala 1655, dog 17.1.1724). Jag vet inte vem var Annas mor, Anna eller Brita. Det skulle vara intressant att veta mera om släkterna Limnelius och Holmius.
 
Med vänliga hälsningar från Finland,
Katriina Orbinski

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna