ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Julia Maria Eriksson Färnebo(S) hennes barnbarn  (läst 370 gånger)

1999-04-25, 22:57
läst 370 gånger

Utloggad Marianne Fröding

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 420
  • Senast inloggad: 2023-05-15, 20:59
    • Visa profil
Jag söker barn och barnbarn till Julia Maria Eriksson född 1885-02-16 Färnebo(S). Hon flyttade tidigt till Olskroken i Göteborg, fick 3 barn. Hennes make vann på 30-talet en stor summa pengar på tipset 100.000:-(enda ledtråden jag har om barnens far utöver detta är att han kan ha varit murare)Hon har troligen inte gift sig med barnens far.
Den ene sonen skall ha bott i V:a Bodane Gtg, men yngstge sonen skall ha varit militär eller snickare(det är inte lätt att söka när man har sådana ledtrådar!!) på Gotland. Så nu undrar jag, känner någon igen detta?
Jag hoppas genom detta kunna få information om min fff August Wilhelm Eriksson som på ett mystiskt sätt har försvunnit från Sverige och kanske även Australien.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna