ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hydling  (läst 1059 gånger)

2002-03-16, 18:46
läst 1059 gånger

Madelene Kasström

Har någon information om släkten Hydling från Edsbro?

2002-11-15, 01:18
Svar #1

Erik Beckman

Hej Madelene!
 
Nu har jag ju redan mailat all information som jag har till dig, men för ordningens skull skriver jag här ändå, i fall andra är intresserade.
------
 
Vad gäller släkten Hydling så är den genom blygsam forskning spårad tillbaka till mitten av 1800-talet (skrivet 2002-11-15) Forskning fortgår dock. Jag har info om detta, liksom en del porträtt och brev/vykort från 1900-talets första tio år. Maila om ni vill veta mer eller ha digitala kopior av porträtten!
 
Hälsningar
Erik Beckman

2002-11-15, 10:56
Svar #2

Madelene Kasström

Bra!
 
Hälsningar
Madde

2002-12-14, 12:09
Svar #3

Maria Björkman

Hej!
 
Jag är av släkten Hydling, och har fått berättat för mig av äldre släktingar att namnet härstammar från Ununge socken i Uppland. Där ska ha funnits en man som tjänstgjorde som dragon under Hydinge gård, och där fick namnet Hydling. Ett dragonnamn, således, om detta stämmer.
 
Min mf f berättade detta för mig, och trodde att denne man var hans ff f, men han var osäker. Min mf f hette Karl Vilhelm Hydling och var född den 23/12 1887 i Roslags-Bro socken i Uppland. Jag har uppgifter på några av hans ättlingar bakåt, om någon är intresserad.
 
Erik, jag är oerhört intresserad av att få se vad du har fått fram genom blygsam forskning som du uttrycker dig. Kanske har vi uppgifter som kan komplettera varandra! Maila gärna över det du har, jag skulle bli glad!
 
Hälsningar,
 
Maria Björkman

2002-12-19, 07:30
Svar #4

Madelene Kasström

Hej Maria!
 
Letar för närvarande efter uppgifter om dragonen, du och jag kan jämföra uppgifter om du vill så maila mig.
 
m_kasstrom@hotmail.com

2008-06-03, 18:04
Svar #5

Utloggad Gun-Britt Persson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2008-06-03, 18:04
    • Visa profil
Hej
Är det någon som fortfarande forskar på Hydling? Jag har hittat min ff mf f och ff mf, Hydling från Edsbro och Ununge. Den ene var dragon nr 103 och den andre skräddare. Vore roligt att kunna jämföra vad ni har hittat som skriver på denna sida.  
Hälsning
Gun-Britt Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna