ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Istadius  (läst 655 gånger)

2005-01-15, 10:41
läst 655 gånger

Utloggad Barbro Augustinsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Enligt Ernst Lundkvist i bygdeskildringen Alböke socken ska en präst vid namn Istadius ha kommit från byn Istad i Alböke Öland.
Jag skulle vara glad och tacksam om någon utifrån så vaga fakta kunde ge Mig någon upplysning.  
 
Mvh Barbro Augustinsson.

2005-01-15, 12:12
Svar #1

Birgitta Rosén

Nils Istadius var enl Kalmar stifts herdaminne född 1702 i Alböke, son till bonden Jonas i Istad. Han blev komminister i Döderhult 1730 och i Ryssby 1733. Död där 1767 17/4. Han var gift med ett syskon till en av mina anor och jag har en del om hans hustrus släkt. Vet inte riktigt, vad det är du vill veta. Jag har däremot ingenting mer om hans anor.
Mvh
Birgitta Rosén

2011-10-25, 19:09
Svar #2

Utloggad Jarl Börjesson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 110
  • Senast inloggad: 2012-05-28, 17:19
    • Visa profil
Hej
 
Jag söker en anfader Pär Israelsson.
Jag vet att han ärMjölnare på Drag i Ryssby socken i Kalmar län. och är död 23 sep 1804 men jag har inte hittat varifrån han kommer.
 
Hälsningar
 
Jarl Börjesosn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna