ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kuttainen  (läst 483 gånger)

2005-11-27, 17:20
läst 483 gånger

Sören Raattamaa

Anders Andersson Kuttainen. Född 1660 någonstans i Tornedalen, Död 1740-06-16. Gift med Ingrid Persdotter, Född 1661, Död 1740-06-16.
 
Finn någon som kan räta ut följandefrågetecken:
Vad hände paret som avled samma datum?  
Var föddes Anders och Ingrid?
Jag har fått uppgift om att sonen Erik Andersson Kuttainen föddes, 1919. Det verkar inte rimligt.
 
Sören Raattamaa

2005-11-28, 00:56
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

(dublett, radera)

2005-11-28, 00:57
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

Jag förmodar att du tänkt skriva att sonen var född 1719 (då modern i så fall var ca 58 år) - annars blir det något alldeles förfärligt långt ifrån rimligt..  
 
Om Kuttainen från äldre tid (just denne man t.o.m.) vet jag att det finns en del t.ex. under Landskap: Lappland: Efterlysningar: Kuttainen, Anders (* 1660) och Per Andersson i Kuttainen
 
-Men om du söker snabbt på 'kuttainen' här i sökrutan till vänster så får du upp alla ställen i forumet där det redan finns en del; jag är rätt säker på att du bör hitta en del matnyttigt (om det nu inte redan är känt vad där står, kom just på att du kanske redan sett det förstås).

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna