ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Langenberg  (läst 707 gånger)

2004-02-03, 02:13
läst 707 gånger

Utloggad Roolaid Stein

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: 2008-06-19, 00:18
    • Visa profil
När jag var liten, upp till 7 års åldern, vistades jag ofta hos en “tant” Gunna Langenberg. Det var ofta när jag var sjuk och inte kunde gå till dagis och mamma måste arbeta. Hon bodde på Östermalm, Karlavägen tror jag, nära Karlaplan för jag minns att vi ofta gick till plaskdammen med någon liten båt. Givetvis när snuvan var över. Sommrarna vistades jag också på hennes sommarställe på Resarö i Stockholms skärgård.
 
Nu, i min forskning, upptäcker jag att min mormors syster, Medea Elisabeth Adamsson. f. 1889-12-21 gifter sig 1919-06-05 med Civing. Erik Ludwig Gude Langenberg, f. 1892-02-03.  
Och här uppstår givetvis frågan om tant Gunna, som jag blev lämnad hos, egentligen var en släkting.  
 
Vem vet om inte någon med tillgång till olika arkiv kan hjälpa mig att lösa denna fråga.
 
Hälsningar från Mexico
 
Roolaid

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna