ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lenaeus  (läst 1335 gånger)

2000-08-18, 18:33
läst 1335 gånger

Åke Lindström

Jag har i mina anor landat på Knut Lenaeus, född 1615 i Lena (C), död 1669 i Lagga, Östuna (C) och hans hustru Anna Nilsdotter Schultenia (1633-1710). Är det någon fler som är i samma situation eller har intresse av Lenaeus/hans hustru på annat sätt?
/ÅkeLm

2012-09-14, 00:37
Svar #1

Utloggad Birgitta Zamore

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2017-08-19, 09:35
    • Visa profil
Hej Åke Lindström (om du nu finns kvar i Rötter)
 
Jag skriver just nu två böcker om Lagga och i del 2 tar jag upp just präster, bland annat Canutus Lenaeus och hans hustru. Det är ju 10 år sen du skrev ditt inlägg, så jag skriver inte mer nu, utan väntar först på att få en bekräftelse på att du har sett mitt svar.
 
Hälsningar
Birgitta Zamore

2012-09-16, 11:38
Svar #2

Utloggad Lilian Frelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 176
  • Senast inloggad: 2015-09-17, 14:09
    • Visa profil
Hej Birgitta
Jag letar sporadiskt efter anor för Ebba Catharina Lennaea, gift med trädgårdsmästare Samuel Rising. Paret är bosatta på Nynäs gård i Ösmo socken. År 1764, Ösmo Ai:4, väntar Ebba Catharina barn och hon anges då vara 29 år  -  född ca 1735. Jag hittar sedan paret Rising i Ösmo t o m 1785.
Har du möjligen någon uppgift bland dina präster där Ebba Catharina kan passa in?
Mvh/Lilian Frelin

2015-07-20, 21:49
Svar #3

Åke Lindström

Hej Birgitta.
Oj, vad tiden går. Nu är det jag som måste fråga om du finns kvar här på forumet?
Jo, jag är fortfarande intresserad av Lenaeus-släkten. Har du något?
 
Hälsningar/Åke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna