ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lendin  (läst 767 gånger)

2009-12-12, 19:56
läst 767 gånger

Maria Andersson

Jag undrar om någon har uppgifter om min anmoder Catharina Lendin född 179(6), hon var bosatt i Hedvig Eleonora församling i Stockholm. Hon fick 1835 en uä dotter, Sophia Josephina.
Hoppas någon vet mer om henne, tex var hon var född och vilka hennes föräldrar var.
Tacksam för alla uppgifter.

2010-09-28, 21:34
Svar #1

Bengt Färnlöf

hej  
Har du uppgifter på Sofia Josefina har följt henne till Sättna där hon dog 1903 Var gift med Per Löfström dom fick 9 barn om du har dom så bortse från mitt inlägg
Bengt

2010-09-28, 22:35
Svar #2

Utloggad Lars-Gunnar Sander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 321
  • Senast inloggad: 2019-03-27, 00:54
    • Visa profil
Maria Andersson!
Åtminstone två släkter Lendin (stavas på olika sätt) kom från Länna socken i Sörmland och fanns vid den här aktuella tiden i Strängnäs-trakten. Men någon Catharina kan jag inte finna i mina noteringar. Från Länna socken i Roslagen kom minst en släkt Lendin så min rekommendation är att söka där i första hand.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna