ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lexberg  (läst 829 gånger)

2002-03-10, 16:17
läst 829 gånger

Anita Brisander

Alma Lexberg i Fuxerna född 1887
 
Söker Alma Lexberg som emigerade med ångfartyget Eldorado den 27 jul 1910 från Göteborg till Grimsby. Destination Vancover B C.
1932: hennes namn var då Alma Lindell och hennes adress var Silverdale B C Canada. Makens namn var Bernhard Lindell.

2002-03-10, 20:53
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Anita! Detta kanske kan vara din Alma, åldern stämmer på ett ungefär.  
Uppgiften kommer från British Columbia Archives, söksidan Vital Records, http://www.bcarchives.gov.bc.ca/textual/governmt/vstats/v_events.htm
som innehåller ett register för födda-vigda-döda i provinsen. Med hjälp av mikrofilmnumret kan en kopia av dödsattesten erhållas, som innehåller fler uppgifter, antingen genom en beställning genom arkiven, eller genom en snäll person på plats.
 
Alma Gustava Lindell
Place: Mission City
Reg. Number: 1961-09-014675  
Date: 1961 12 28 (Yr/Mo/Day)
Age: 73  
Event: Death  
Microfilm #: B13254   (GSU # 2033375)  
 
Möjligen maken (den ende som passade);
Carl Gustav B Lindell  
Place: Silverdale  
Reg. Number: 1949-09-006065  
Date: 1949 5 27 (Yr/Mo/Day)
Age: 69  
Event: Death  
Microfilm #: B13201   (GSU # 2032571)  
 
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg

2003-05-14, 17:38
Svar #2

Anita Brisander

Hej Eva!
Hjärtligt tack för dina uppgifter. Detta är min Alma som jag sökt. Hennes make är min mormors bror. Min mamma berättade många gånger att Bernhard han emigrerade till Amerika, där träffade han Alma från Lilla Edet, dom gifte sig och fick barn. Han bytte också sitt efternamn från Lundell till Lindell det lät mycket finare i Amerika. Det nya för mig är att han tilltalades som Carl Gustav B Lindell.
Det har varit mycket svårt att hitta dom, nu är jag en bit på väg. Jag är medlem i Disgen, där har jag på Disbyt mött en fyrmänning som bor i Edsbyn, det var hon och hennes make som sett ditt svar, och delar med sig av det till mig.
Jag rekommenderar dig att gå med i Disgen, det har givit mig många trevliga släktforskarupplevelser.
Många tack sänder jag till dig för att Du ansträngt dig för min skull.
Anita Brisander (Tibro)

2006-09-12, 09:02
Svar #3

Lars Larsson

Hej!
 
Jag hjälper en vän med hennes anor och hennes far  
Eric Verner Lexberg var bror med Alma Gustava. Han emmigrerade också till Vancouver,Canada.
 
Mvh
Lars Larsson
Sidney,BC
Canada

2006-11-19, 21:13
Svar #4

Anita Brisander

Hej Lars!
Jag har i min forskning Erik Verner Lexberg född 1893.03.10.
Alma Lexberg gift Lindell är född 1887.10.07.
Syskon är:
Elsie Maria född 1889.03.27
Annie Sofia född 1891.10.07
Alla födda i Fuxerna Lilla Edet.Uppgifterna är framtagna från Microkort Födda: Fuxerna.
Har du några uppgifter på Alma och Bernhards barn?
Härligt att Du skriver på Svenska trots att Du bor i Canada.
Mvh
Anita Brisander

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna