ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindo  (läst 794 gånger)

2007-04-19, 21:49
läst 794 gånger

Utloggad Birgitta Rasmusson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-08, 20:24
    • Visa profil
Hej!
Min farmors efternamn var Lindo. Är det ett släktnamn och finns det någon som gör efterforskningar om släkten?
Min farmor hette Elna Antonia Lindo 1884-03-17 Karlstad.

2007-04-20, 19:41
Svar #1

Utloggad Lena Holm Wahlsten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 144
  • Senast inloggad: 2015-08-21, 19:10
    • Visa profil
Hej Birgitta!
Enl. CD-skivorna Sveriges befolkning 1890 och 1900 hette hon Elna Antonia Linda. Något efternamn finns inte med.
Mvh
Lena

2007-04-20, 22:17
Svar #2

Gun Karlsson

Hej Birgitta, det finns levande personer i Sthlm med efternamnet LINDO, bl.a.min systerson MVH Gun i Nyköp.

2007-04-21, 17:20
Svar #3

Birgitta Hanssonb

Hej Lena och Gun!
Tack för era svar. Jag har precis börjat forska i mina rötter och funnit att min farmor var ett u.ä. barn och att hennes far hette  Karl Frifiof Lindo. Född i Nottebäck i Kronobergsl.
Han erkände henne både skriftligt och muntligt.
Jag vet att Karl gifte sig senare och fick många  barn. Min farmors efternamn var Lindo tills hon gifte sig Andersson. Måste ha blivit fel i CD-skivorna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna