ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindéh  (läst 558 gånger)

2001-07-17, 14:51
läst 558 gånger

Beatrice Lindeh

Finns det någon som känner till någon Lindéh/Lindhé från Karlskoga, Värmland. Min Farfars far (Karl Johan f. 1882) är född där men står som o.ä. Hans mor hette Anna. All hjälp om den här släkten är välkommen.

2001-09-05, 11:28
Svar #1

Beatrice Lindeh

Jag har kommit över lite mer info om det skulle vara till hjälp för någon. Karl Johans mor hette Anna Persdotter och var född i Knista. Hon bodde ett antal år i Karlskoga innan hon flyttade tillbaka till Knista, och senare till Örebro. Min Farfar har ett svagt minne av att Karl Johans far skall ha bott i Kumla. Jag själv vet att jag någon gång har sett hans namn i samband med regementet som låg utanför Kumla (Sannahed), men jag kommer varken ihåg hans namn eller var jag såg det. Jag börjar bli desperat!! PS Karl Johan benämns senare som Lindéh Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna