ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Littmark  (läst 1104 gånger)

2007-03-04, 15:44
läst 1104 gånger

Claes Schrewelius (Clsc)

Hej
Jag har en ana, A M Littmark, gift med Johan Hels?n (den senare var Bergsman och dog 1792).  
 
Någon som känner till något mer om detta par och deras anor?  
Vilken eventuell koppling finns det mellan denna Littmark och Littmarks verksamma i Västmanland under slutet av 1700-talet?
Jag har även hittat stavningen Littmarck (under Ljungdahl) - är det samma släkt?
 
mvh Claes

2010-05-13, 19:04
Svar #1

Utloggad Stig Norgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2023-12-07, 20:56
    • Visa profil
Jag försöker leta efter Reinholds Robsahms hustru, Kristina Littmarck, född 1705 i Karlskoga. Har spårat henne fram till 1784 i husförhören i Harmånker,Ströms bruk, då hon är 79 år gammal. Hon bor hos sin son Christian Robsahm och hans hustru Margareta Lovisa Dahl. Troligen flyttar hela familjen år 1784, för därefter upphör alla anteckningar i hfl. Det finns inga noteringar vad som händer.  
Är det någon som vet var familjen flytter eller finns efter 1784 ?

2016-01-23, 12:18
Svar #2

Utloggad Leif G. Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2191
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 11:36
    • Visa profil
Jag söker Katarina Littmark, nämnd i en receptsamling från Stora Klingsbo i Stora Skedvi sn, Dalarna. Hon bör ha levat på 1700-talets andra hälft. Det finns en Anna Katarina Littmark, f 1756 i Säters stad, som 1777-11-25 gifte sig med källarmästaren Petter Gren i Falun (Säter E:1) men jag har inte hittat paret där.
Någon som vet?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna