ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Luchou  (läst 706 gånger)

2004-04-22, 20:28
läst 706 gånger

Utloggad Helena Thorman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 408
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 13:46
    • Visa profil
Luchou, Maria Bernadina  
 
Född 1820-06-25 i Ingarö Församling Stockholms Län (AB)  
(Födelsebok 1820 Ingarö Församling Stockholms Län 01 C:1 14251 1/2 Års nr 12).  
 
Är det någon som vet att berätta något om denna familj (Luchou)? (Kanske Helena och Tommy vet något?)
Är det en vallonfamilj (igen), eller? Hur uttalas det?
Det finns inga träffar på Rötter och endast en träff på DISBYT, och den medlemmen har avlidit.
 
Maria är för övrigt min mormors morfars mor.
 
/Helena i Södertälje

2004-04-22, 21:52
Svar #1

Utloggad Helena Guilotte

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 13:30
    • Visa profil
Hej Helena!
Ja lite vet vi. Hennes pappa  hette Carl Gustaf Luchou eller Lyckow, lite olika stavning i olika böcker. Han föddes 1792-03-16 i Stockholm , har inte lyckats få fram var. Men han finns i Inflyttningslängd 1810 Hedvig Eleonora. Där är han i tjänst hos Hökare Conrad Palm enligt Mantalslängd 1810 .Han kommer då ifrån Storkyrkoförsamlingen. Där hittade jag honom i Utflyttningslängden 1810. Han bodde då troligen hos sin fosterfar Grosshandlare Luchou, men det är svår att tyda vad det står exakt. Men fortfarande finns ingen uppgift var han är född.  
De här uppgifterna hittade jag 2001 och sedan dess har jag inte kollat vidare. Kanske du kan hitta något mer!
MVH Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna