ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundborg  (läst 859 gånger)

2002-07-17, 21:08
läst 859 gånger

Utloggad Roland Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 225
  • Senast inloggad: 2019-09-11, 11:27
    • Visa profil
Carl Johan Lundborg, f. 1832-08-05, Hannäs (E).
Söker anorna.

2005-10-02, 20:17
Svar #1

Lumatjärvi-Lundborg

Jag söker uppgifter om Johan Lundborg, född 22.4.1812 i Åbo. Han var sjökapten och flyttade till Björneborg 1838 och därifrån till Sverige 1846.

2006-01-02, 11:11
Svar #2

Utloggad Magnus Troiza

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2017-12-01, 12:43
    • Visa profil
Jag söker uppgifter om familjen Lundborg i Lerum.
 
Fältväbel Magnus Lundborg levde i Lerum där han dog 1740. Han var i sitt andra giftemål gift med Elsa Schallroth (Skallroth) som senare gifte sig med Heideriddare A.Nyman.  
Elsa hade även släktskap med Tolla Brun som 1725 drev gästgiveriet (änka efter Jonas Swart). I Magnus Lundborgs boupteckning från 1740 nämns flera barn från båda äktenskapen. En av barnen var Jonas Lundborg, Länsman i Lerum (troligen första äktenskapet) och en av barnen var skogsvaktare Lars Lundborg (troligen från andra äktenskapet).
 
Tacksam för mer information om familjemedlemmarna och framför allt Magnus Lundborgs ursprung och vem var hans första fru.
 
Skogsvaktare Lars Lundborg som jag kommer in via var gift med Lisken och Elisabeth Hallberg (Lisken och Elisabeth kan vara samma person)
Elisabeths far var Jöns Hallberg

2007-02-01, 16:55
Svar #3

Eric Hulander

Jag söker Johan Magnus Lundborg född ca. 1769 i Bergum (O).
Till en början kanslist vid något verk i Stockholm. Gift tvenne gånger.
Kungl. Protocollsecreterare då han 1820 anmälde sig för att bli präst, läste teologi i Uppsala.
Har någon träffat på denne man någonstans undrar
Eric

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna