ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundegren  (läst 676 gånger)

2002-08-13, 19:37
läst 676 gånger

Utloggad Christer Nede

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 954
  • Senast inloggad: 2020-10-24, 16:27
    • Visa profil
Min mammas morfar hette Gustaf Lundegren och dog 1894-11-11 i Helsingborg.Han kan ha varit född 1829(möjl 1830)och var snickare/möbelsnickare.Han gifte sig med Helena Nilsdotter från Norra Vram och de fick 3? barn(Gustaf Adolf, Selma Augusta och ? ).Är det någon som kan ge mig några mer tips om Gustaf är jag tacksam. Svara gärna per mail. Tack!

2007-06-14, 20:58
Svar #1

Diana Singstrand (Diana)

Hej! Är nybörjare på detta forum så rätta mig om jag gör fel. Jag forskar om släkterna Lundberg, Rosengren. Jag undrar om någon vet något om Johan Lundberg född 1817 i Jököping, gift med Maria Elisabet Lind född 1816 i Östra Grängshyttan i Pilabo, Hjulsjö. Jag vet lite om deras barn och fruns föräldrar men inte om Johans föräldrar. Finns det någon som har lite fakta vore jag jätte glad. Om det är någon som behöver andra uppgifter om dessa två släkter så har jag en hel del.
Jag har gjort fel!
Detta inlägg ska vara under släktet: Lundberg
 
Diana

2008-01-14, 15:35
Svar #2

Nellie Irene Reif

Død i Antwerpen 16/2-1873 Begravet 29/2-1873 Druknet i havnebassenget,var påmønstret Belgisk Koffardi Skip Peder Balde, som matros. Johan Victor Lundgreen 22 år gammel fra Gotland Sverige
 
Side52 Den Norske Sjømannsmisjonen
Antwerpen
Kirkeboktype:
Ministerialbok
Nummer (arkivreferanse):
A 1
 
Nellie Irene

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna