ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Långberg  (läst 778 gånger)

2001-02-25, 10:25
läst 778 gånger

Thore Hult

John Långberg var frälsebrukare i Fru Valsinge efter vad jag har förstått. Han blev gift med Anna Sophia 1823. Hon var född Tåström den 25-06-1796. John Långberg var född i Örtomta. Och efter vad jag förstår så hette fadern Ulfstedt. John Långbergs son Malcom Ulrik som blev Lifgrenadjär bytte namn till Hult. Lifgrenadjär Malcom Ulrik Hult föddes den 8-03-1837 i Björsäter.
Jag har svårt att förstå dessa namnbyten. Är det vänligen någon som i sin släkt har hört något om dessa mina släktingar?
Jag vet inte om det är helt riktigt det Jag fått fram. Kan det vara riktigt att Malcom Ulrik tog namnet Hult i stället för Långberg. Är det någon som har träffat på namnet Långberg i sina undersökningar? Och är det någon som känner till släkten Ulfstedt ändå längre bakåt i tiden?
Vad söker man på militärer någonstans?
Malcom Ulrik Hult var min Farfars far.
Ge vänligen svar i denna spalt eller till min E-post thore-gudrun-hult@swipnet.se   eller
Thore Hult   Matsagårdsvägen 8
294 93 Sölvesborg.  Tele & Fax: 0456 30503
 
Och tack på förhand för vänligheten om Du svarar.
                   Thore Hult

2007-06-30, 13:37
Svar #1

Marina Långberg

Hej!
 
Jag undrar om någon har någon information om Långbergsläkten runt Klippantrakten (Västra Sönnarslöv) i Skåne. Jag har information tillbaka till runt 1690 då en ryttare Ola Långberg föds. Men vet någon något mer och om Ola Långberg har svenskt eller danskt urpsrung?
 
Hälsningar
 
Marina Långberg
Helsingborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna