ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lönnies  (läst 984 gånger)

2005-05-03, 16:39
läst 984 gånger

Inga Mellström

Hej,
Jag söker uppgifter om familjen Lönnies som bodde i Gumbalda, Stånga, Gotland, ungefär vid sekelskiftet 1900. Min släkting hade livslång kontakt med dottern i familjen och jag är intresserad av hur och när man lärde känna varandra.

2005-09-12, 22:44
Svar #1

Elin Berntson

Hej!
Min mormors flicknamn var Lönnies och hennes farfar Vilhelm Lönnies (gift med Jenny Gustafva Svanberg) bodde någonstans i närheten av Rone på Gotland där han arbetade som Stins på järnvägen. Även min mormors far Vilhelm föddes på Gotland, dock har jag inte kommit så långt i min släktforskning att jag vet om han hade syskon än, men det ska jag titta upp i veckan (har precis börjat släktforska). Vad jag vet är min mormors släkt de enda som heter Lönnies i Sverige.
Jag tittar in på den här sidan igen när jag vet mer.

2005-09-13, 21:51
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Elin,
 
Här kommer Vilhelm Lönnies med familj som den såg ut 1890:
 

2005-09-14, 18:49
Svar #3

Elin Berntson

Tack så mycket Jan! Härstammar du också från Lönnies?
 
Fredrik Vilhelm är min mormors far som gift med min mormor mor Elin Alida (som jag är döpt efter) fick fem flickor. Min mormor Bibi var den mellersta och var född 1916 på Gotland. Kan det vara min mormor eller någon av hennes systrar som Ingas släkting kände? Den som jag kan tänka mig vet något om hur dom fick kontakt är min mormors yngsta syster.

2006-01-24, 16:07
Svar #4

Inga Mellström

Hej Elin!
Jag söker sambandet mellan Fredrik Vilhelms syster Stéphanie gift Niger och född 5/5 1891 och min släkting som är min mans biologiska farmor Augusta Karolina. De korresponderade under alla år fram till Augusta Karolinas död 1975, det var då breven hamnade hos min man och mig. Augusta Karolina levde på Gotland hela livet efter att min mans far föddes och lämnades bort 1902. Har du något att berätta är jag väldigt tacksam.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna