ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mehler  (läst 1261 gånger)

2006-04-12, 21:06
läst 1261 gånger

Kjell Mehler

Johann Mehler, Odenbach född 1861
 
Jag undrar om någon känner till något om min
släkt: Mehler
Mitt namn överst, följs av min far, farfar osv
Kjell Mehler f 1956 i Hudiksvall
Yngve Mehler f 1919 i Hudiksvall, d 1996 i Hudiksvall.
Paul Mehler f 1895 i Hudiksvall
Johann Mehler f 1861 i Odenbach, Bayern
Philipp Mehler f ? troligen Bayern
Söker i första hand upplysningar om bröder och
systrar till Johann, samt samtliga uppgifter ang
Philipp

2006-05-20, 01:42
Svar #1

Isak Meng

Jag tror att du kan vara släkt med Kishpen och  
det gänget. Mailar dig om vidare uppgifter ang.  
familjen Kishp och deras mörka förflutna in the  
stars of the galaxy.
 
/Isak

2006-06-06, 21:40
Svar #2

Kjell Mehler

Finner inget lustigt i ditt nonsensvar.
Undanber mig i fortsättningen alla komenatrer
från herr Meng!
 
/Kjell

2007-05-22, 20:34
Svar #3

E.Ploetz

Hej Kjell! Jag kanske svarar på ett inlägg som inte bevakas längre men lämnar ändå en uppgift.
Jag håller just nu i en fotokopia av en sida av en Hudikavallstidning från onsdagen den 12 mars 1980. Där finns en artikel om en kvinna från Garluö och Hudik skriven av Ragnar Pousard. Bl.a. nämns en Johannes Mehler f.1861 i Odenbach och död i Hudik 1937 och en hel del släkt runt honom såsom Anna Elisabet Mehler-Kostin. Jag kan maila sidan om du önskar.
Erik

2007-09-11, 22:35
Svar #4

Kjell Mehler

Hej! Erik.
Det har varit långt mellan gångerna som jag bevakat min förfrågan. Dels mycket arbete, men jag hade nästan slutat hoppas på att någon skulle svara. Du har hittat min släkt! Farfarsfar
kallade sig för Johannes här i Sverige. Även Ragnar Pousard är släkt med mig (tremänning med min far) Givetvis är jag intresserad av att du mailar mig den aktuella sidan. Ragnar Pousard, som för övrigt varit min lärare i engelska, skrev en hel del om min släkt och om du hittar flera artiklar av honom är jag tacksam. Ragnars morfarsmor (min farfars mormor) hette Christina Pehrsdotter och var ifrån Garluö, Rogsta. Hon berättade för sina barnbarn (bla Anna Mehler-Kostin som du nämner) om sitt släktskap med en ostindienfarare, vid namn Kapten Lehman. Så om Ragnar har luskat upp något sådant så är även detta av mitt intresse.
Med tack på förhand!
/Kjell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna