ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mejerhielm  (läst 688 gånger)

2008-02-07, 21:15
läst 688 gånger

Utloggad Björn Järhult

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-03, 12:22
    • Visa profil
    • www.vestigium.eu
Hej,  
 
Jag har funnit att en av mina förfäder har en oäkta fader som anges heta Carl Gustaf Evert Mejerhielm och vara volontär vid Livregementet. Modern namn var Catharina Jansdotter och bodde vid barnets födsel i Knutby församling i Uppland.
 
Frågan är om någon känner till denne Carl Gustaf Evert Mejerhielm. Jag har uppmärksammat att det finns en man vid namn Gustaf Adolf von Meijerhelm i Estuna socken. Har dock inte lyckats koppla ihop dessa två. Någon som vet mer?
 
Tacksam för svar
Björn Bertilsson

2008-02-07, 21:55
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej,
Öppna en ny rubrik under Släkter » Introducerad adel och kalla den von Meijerhelm; Ja namnet stavas så i Elgenstiernas ättartavlor. Finner inte någon person med de tre namnen Carl Gustaf Evert - tre namn är dessutom ovanligt - under adliga ätten Meijerhelm, men en Carl Gustaf. Evert bärs av den adlade anfadern, så det lutar åt att det handlar om denna släkt.
Ange också gärna årtal, samt en direkt hänvisning till källan så att fler kan kontrollera.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna