ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mås  (läst 575 gånger)

2011-07-10, 15:21
läst 575 gånger

Johan Westermark

Hej jag söker en person som hette någon gång under 1700 talets slut Johan Fredrick Mås. Hans härstammning okänd, födelsedata okänd, gift okänd, död okänd och boende okänd.  
Enl yrket var han urmakare som jag också fått svar på yrken. Men är villigt intresserad att veta vem var Johan Fredrik Mås mer än som urmakare? Jag vet ej heller om han var svensk kan hända finsk. Fast hans efternamn stavas MÅS och ingenting annat. Urmakare och gjorde små golvur. Han kan lika vara son till en rote soldat Mås men det är heller inte säkert. Så någon som stött på denna okända urmakare som tydligen inte gjort så många kända verk. enl en bok som kom ut 1995 är ett urverk känt. vh johan

2011-07-11, 09:37
Svar #1

Johan Westermark

Hej igen har fått veta att den person jag söker kan ha bott i Knivsta eller dess omnejd Så har någon stött på Mås i Uppland eller haft någon kännedom om efternamnet är bytt till annat.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna