ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nelin  (läst 1462 gånger)

2005-06-23, 13:12
läst 1462 gånger

Hans Nelin

Hej Pia!
Stötte på din sida om släktforskning och namnet Nelin.
För ett antal år sedan fick jag en gedigen lunta utav din pappa Artur.
 
Nu undrar jag om du har kommit längre i din släktforskning,i så fall skulle jag vara intreserad av att kompletera det material jag har i min ego.  
Hör av dig så kan vi pratas vid.
 
MVH
Hans Nelin i Göteborg

2005-06-23, 13:16
Svar #1

Christian Nelin

Hej
Jag heter Christian Nelin och min syster Charlotte. Min far är Hans Nelin från Vasa i Finland. Hans bröder heter Leif och Håkan. Min farfar hette Klas Nelin och är från Österbotten i Finland (tror jag). Min nelinsläkt har ingen koppling till Sverige, så vitt jag vet. Det där med Österlen var ju intressant.  
 
När jag har letat på måfå dyker det upp några Nelin i USA, både med svensk och annan härkomst.

2005-06-24, 10:34
Svar #2

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej Ann-charlotte! Vad kul att vi har samma namn vet du någonting om din pappa? Har du alltid bott i Lund?Själv bor jag i Stockholm,och är 48 år min älsta bror är lika gammal som dig.Både min far och farfar hette ju Carl-Gustav Nelin!Många hälsningar från Ann-charlotte Nelin

2005-06-28, 02:56
Svar #3

Ann- Charlotte Nelin

Hej Ann- charlotte! Trevligt att vi stötte på varandra! Kul att Din bror o jag är lika gamla!
Jag har bott i Lund i hela mitt liv, har 4st barn som bor i Stockholm. Jag tror nog ej att vi kan vara släkt med varandra men man vet ju ej!
Jag skall undersöka saken i gamla brev från min mor. Har ett svagt minne att mamma nämt att min far var dansk eller född där! många hjärtliga hälsningar Charlotte.

2005-06-28, 17:50
Svar #4

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej Ann-charlotte! Jag har ochså 4st barn!Vad jag kommer ihåg så var min far född i Danmark.Han studerade även i Lund under sina ungdomsår!Jag ska höra lite med mina syskon vad de kommer ihåg.Det här var ju jätteroligt fyra barn var och heter likadant!
Många hälsningar från Ann-charlotte.

2005-06-29, 03:05
Svar #5

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej igen va trevligt! var bor Du i Stockholm ? Jag har Fyra flickor som är gifta o lite utspridda i stockholm! Har ännu ej hunnit kollat gamla brev men skall försöka hinna med i slutet av sommaren. Skall nu ta en tripp till stockholm o träffa mina barn! Roligt att Du också har fyra st, är det flickor får jag rysningar!!!! Hör med dina syskon vad dom kommer ihåg gällande Carl Gustav? Må så gott! Hälsningar Charlotte.

2005-07-01, 21:35
Svar #6

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej! Jag har tre flickor och en pojke! Börjar min semester idag.Vi bor söder om Stockholm.Hoppas du får en bra semester med med dina barn.Må så gott vi hörs många hälsningar Ann-charlotte.

2005-08-06, 21:29
Svar #7

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej! Nu har jag kommit hem från min semester som jag tillbringat med mina barn i Stockholm, i Älvsjö! Synd att jag inte kunde träffa Dig! Är det i närheten där Du bor? Skall tillbaka om en månad. Vad har Du gjort på Din semester?  
 
Ska titta i gamla brev gällande vårt släktskap!
 
Ha det bra o må gott!

2005-10-07, 21:10
Svar #8

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Hej! Var har Du tagit vägen! Har något viktigt att förtälja!
 
Må så gott!

2005-10-13, 19:16
Svar #9

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
HEJ!Ursäkta mig att jag inte skrivit! Har haft mycket runt omkring plus problem med datorn en period,men nu är jag tillbaks.Synd att vi inte kunde träffas i somras för Älvsjö är i närheten där jag bor.Hoppas allt är bara bra med dig! Har du kommit fram till någonting gällande släkten? Om du vill kan vi byta epost adresser? Skriv snart. Må så gott! Många hälsningar från Ann-charlotte.

2005-11-01, 07:03
Svar #10

Utloggad Pia Nelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 321
  • Senast inloggad: 2022-05-05, 05:26
    • Visa profil
Hej Hans!
 
Hör av dig så får vi se om jag har någon information som kan vara av intresse.
 
Hälsningar,
 
Pia Nelin

2006-02-12, 15:22
Svar #11

Utloggad Ann-Charlotte Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-09-23, 16:47
    • Visa profil
Ann-charlotte från Lund vart har du tagit vägen? med vänlig hälsning Ann-charlotte.Hör av dig!

2013-09-24, 18:24
Svar #12

Utloggad Christine Nelin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2013-09-24, 18:24
    • Visa profil
Hej Ann-charlotte från Lund skulle vilja komma i kontakt med dig MVH

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna