ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Novander  (läst 730 gånger)

1999-11-24, 07:52
läst 730 gånger

Helena Lindholm

Hejsan !
Kämpar i motvind med att försöka få fram information om Novanders i släkten.  
Det rör min mmmm Emma Lovisa Novander, f 1847 i Stockholm. Emma Lovisa var oäkta dotter till en Charlotta Novander. Emma Lovisa lämnades till barnhus av modern redan när hon var ett halvår. Har ej lyckats få fram födelseuppgift på Emma Lovisa.  
Är intresserad ALLA tänkbara uppgifter om släkten Novander. Har bara en del lösa trådar och hoppas på detta sätt få mer konkret information.  
Tack på förhand !
Helena Lindholm

1999-11-24, 15:47
Svar #1

Utloggad Pehr Sahlin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 256
  • Senast inloggad: 2022-02-19, 02:52
    • Visa profil
Hej igen Helena !
Vinden har vänt. Har funnit ytterligare uppgifter om Beata Magdalena Novander (1770-1843) och kretsen kring henne vid forskning i Katarina församling i Stockholm.
Har inte uppgifterna framför mig just nu, men jag skickar svaret i kväll till din tidigare efterlysning under Stockholm.

2007-08-29, 11:54
Svar #2

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 23:52
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Det fanns en rådman vid namn Petrus Novander (1705-1762) i Uppsala, kan det röra sig om samma släkt? Hans far var komminister i Västra Harg (E) och modern avlägsen släkting till mig själv.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna