ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nystrand  (läst 376 gånger)

2005-08-03, 19:42
läst 376 gånger

Birgitta Nystrand

Hej, är det någon som kan få fram uppgifter på min farfars farfar som inflyttade till Stockholm 1810 för att lära vapensmide hos Theodor Sandström, efter lärotiden anställdes han vid Söderhamns Gevärsfaktori, senare drev han egen verksamhet i Eskilstuna, där han har en gata uppkallad efter sig.  
 
Han var född i Jönköping 1786, men Sofia församlings arkiv från denna tid har brunnit, så där kan jag inte hämta några uppgifter. Kristina församling har jag genomsökt. Gudmund Nystrand var hans namn.
 
I inflyttningspappret till Stockholm 1810 torde försäldrarnas namn finnas med och det är främst detta jag är ute efter. De uppfiget som finns om dem är av största intresse för mig för att kunna fortsätta.
 
Tacksam för om någon har några uppgifter till mig.
Birgitta Nystrand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna