ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ohde  (läst 824 gånger)

2000-02-21, 21:30
läst 824 gånger

ohde

Hej!  
Min mor och morfar och så vidare heter Ohde i efternamn. Jag har försökt ta reda på lite kring släkten och namnet utan framgång. Min morfar hette Ragnar och hans pappa Torvald. Jag tror Torvald var hamnkapten eller hamnlots i Hudiksvall. Är det någon som har komit i kontakt med namnet eller släken? och som kan hjälpa mig komma framåt.  
 
Tacksam för hjälp  
Patrick Skoglund  
ohde@usa.net

2000-03-12, 21:55
Svar #1

Marianne Magnusson

Hej Patrick,
Jag har en kollega på mitt arbete i Göteborg, som är gift Ohde. Jag skall höra om hon kan hjälpa dig

2000-03-13, 17:28
Svar #2

Utloggad Sonia Biörkeroth

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1399
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 15:42
    • Visa profil
Ode - namnet finns som soldatnamn i Viby sn i Närke.
 
Mvh Sonia b

2000-07-11, 23:43
Svar #3

Gunbritt Andersson

Hej Patrick!
 
I Österfärnebo, Gästrikland finns en äldre kvinna som heter Hilma Odhe, troligen gift Odhe. Kanske hon kan hjälpa dig.
 
Mvh Gunbritt

2000-07-11, 23:46
Svar #4

Gunbritt Andersson

Rättelse till ovan
 
Namnet på kvinnan är Hilma OHDE.
 
Mvh Gunbritt

2000-07-16, 20:09
Svar #5

ohde

Hej!
Min mormor heter Hilma Ohde och var gift med Ragnar Ohde. Hon har inte mycket information att gå på längre bak än till Torvald.
 
Från olika källor har jag hört att släkten kan vara inflyttad från Skottland alternativt Tyskland.
 
Om någon har information är jag tacksam!

2002-11-10, 21:17
Svar #6

Thomas Linden

Min mormor Elin Johansson f 1904 från Långareds församling, utanför Alingsås , är född Odhe. Elin Odhe, således.

2002-11-13, 12:58
Svar #7

Lovisa Ohde

Jag försökte maila dig angående efternamnet Ohde, då jag själv har det efternamnet, men din adress verkade inte stämma. Ta gärna kontakt med mig, lisaohde@hotmail.com
Mvh,
Lovisa

2009-12-17, 03:00
Svar #8

Utloggad Ewa Wahl

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2012-10-28, 18:35
    • Visa profil
Min morfars släkt heter Ohde och min mamma släktforskar på den släkten. Har åtminstone kommit till 1700-talet början. Skövde trakten tror jag det var.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna