ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ostvien / Ostin  (läst 546 gånger)

2002-03-11, 15:45
läst 546 gånger

Åsa Björklund

Finns/fanns släkten Ostvien ?
 
I min släkt finns en muntlig tradition om en bror till min anfader. Mannens namn är Martin Gleisner och han eller något barn skulle ha gift sig till namnet Ostvien. Stavningen kanske inte stämmer med verkligheten. Denna släkt skulle finnas norr om Dalarna eventuellt efter kusten.Vore tacksam för tips om var jag skall leta, någon kanske har stött på namnet eller någon variant av det.

2002-07-04, 20:46
Svar #1

Åsa Björklund

Hette släkten Ostin ?
Återkommer till min första fråga med en justering. I Sveriges Släktnamn 1965 finns en släkt Ostin redovisad. Eftersom det var Patent o registreringsverket som utarbetade samlingen finns inga anvisningar till geografiskt område.
Har någon träffat på eller forskat i denna släkt.
Tacksam för alla tips
 
 
Jag justerarde rubriken efter detta inlägg för att det skulle synas bättre.. /Anbytarvärden

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna