ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pallin  (läst 1215 gånger)

2006-06-22, 23:54
läst 1215 gånger

Utloggad Helena Bure Wijk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:37
    • Visa profil
Jag har hittat en Maria Pallinsdotter i släktforskningen på min mormors sida i Östra Eneby, Östergötland. Trodde först att det stod Paulinsdotter, men det stårPallinsdotter i födelseboken när hennes barn föds (Östra Eneby).
Jag har aldrig hört namnet tidigare.
Maria var gift med bokhållaren Per Engwall och när deras barn föds finns bland dopvittnena herr Olof Pallin,Catharina Pallin och jungfru Margareta Pallin.  
Jag vet inte varför Maria heter Pallinsdotter när de andra heter bara Pallin...
Jag skulle bli jätteglad för ledtrådar om namnet eftersom jag saknar födelseår- och ort för Maria.
 
Med vänlig hälsning
Helena

2006-06-23, 00:45
Svar #1

Utloggad Helena Bure Wijk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:37
    • Visa profil
Hej igen! Nu måste jag rätta mitt förra inlägg som blev lite fel. Maria hette Pallin i efternamn.
 
De barn jag hittills har hittat i kyrkböckerna var döttrar och när de föddes står det bokhållaren Pär Engwalls och hustru Maria Pallins dotter... Jag läste felaktigt Maria Pallinsdotter och fick huvudbry.  
Men hennes pappa hette alltså inte Pallin i förnamn
 
Med vänlig hälsning
Helena

2006-07-02, 12:24
Svar #2

Utloggad Helena Bure Wijk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:37
    • Visa profil
Nu börjar det klarna lite
 
Maria Palin var dotter till kyrkoherden i Östra Ny, Joannes Palin f. 1657 och Maria Elisabeth Rosling f. 1682.
Maria Elisabeth var dotter till Olaus Rosling och hans hustru Brita Persdotter.
 
De dopvittnen jag hittat-Olof, Margaretha och Catharina var syskon till Maria.
 
Maria föddes 1710-05-17 i Östra Ny
Olof (Olaus) föddes 1705, Catharina Christina 1704 och Margareta 1713.
 
Jag vill gärna veta mer om dessa personer och skulle bli jätteglad om någon känner till dem.
Vänliga hälsningar
Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna