ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Reincke  (läst 843 gånger)

2013-10-03, 15:08
läst 843 gånger

Utloggad Johan R. Honkainen Gyllenspetz

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 616
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 13:28
    • Visa profil
    • JG Genealogy
Jag vill komma i kontakt med personer som härstammar från släkten Reincke, var stamfader Peter (Petter) Reincke i mitten av 1600-talet flyttade från Harburg till Stockholm, och som var gift med Ursula Möller.

2017-06-05, 12:46
Svar #1

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2213
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 16:54
    • Visa profil

Hej Johan. Jag härstammar inte från Reincke men jag hittade detta testamentet då jag sökte efter annat


Testamente efter gulddragaren, salig mäster, Jochim Reinke, år 1694 i Stockholm, till rättelse mellan änkan, Brita Persdotter Reinke och hans andra arvingar, moder och syskon
1. Modern, Ursula Möller
2. Brodern, kompanikvartermästare Diedrich Reinke
3. Brodern, perukmakare Ludvig Reinke
4. Brodern, gulddragaren Johan Reinke
5. Systern, jungfru Catharina Reinke
6. Brodern, köpgesällen Petter Reinke
7. Brodern, Magnus Reinke
I modern Ursula Möllers ställe, närvarar mäster Jacob Arkenholts. Modern vistas i Köpenhamn
Ytterligare två peroner närvarar, perukmakare Lars Lindman och bokhållare Jacob Burman

Källa: Stockholm rådhusrätt och magistrat, FIA: 48 1694, bild 4910 / sid 473

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna