ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ringqvist  (läst 902 gånger)

2000-06-20, 20:47
läst 902 gånger

UlfR

Söker kompletteringar av den släktforskning som gjorts av en som heter Harry Lundquist, enligt ett häfte som trycktes 1953. Häftets titel är just Ringborgs-släkten. Det är bland annat ett varierande antal döttrar, som jag undrar var de blev av (giftermål? med vem? vart de eventuellt flyttat med mera sådant.) Jag önskar också komplettering om de söner som inte nämns mer i detalj. Även kompletterande uppgifter önskas om de som av olika skäl flyttade ut från Ringborg: Vart flyttade de? Eventuella giftermål? Eventuella barn? med mera sådant.

2001-05-13, 13:03
Svar #1

Utloggad Ulf Ringqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2009-12-04, 18:47
    • Visa profil
Jag söker kompletterande uppgifter om Stina Johansdotter född 1813-05-15 i Risbro. Hon var dotter till Johannes Linnarsson född 1781-03-15 i Risbro, och Katarina Andersdotter född 1791-06-11 i Långhult.  
 
De uppgifter jag saknar, är dels i vilken församling Stina Jonansdotter dog. Dels saknar jag uppgifter om när och var Johannes Linnarsson och Katarina Andersdotter dog.

2001-11-18, 20:09
Svar #2

Ingrid Lahger

Min mamma hette Märta Ingrid Olivia Ringkvist som ogift hon var född 1910 i Skövde.  
Hennes far hette Ernst David Ringkvist född 1878-06-13 död 1910-05-29 i Skövde. Hennes farfar hette Karl August Ringkvist Johansson född 1856-06-22 i ? död 1917-12-24 i Skövde.Karl hade en bror som bodde i Jönköping som hette Gustav Ringkvist och en som hette Anders Ring , han bodde i Norrahammar. Han är begravd i Barnarp. Hans fru och barn utvandrade till Amerika. Yngsta dottern tog med moderns urna hem till Sverige, så hon är nedsatt i samma grav som maken.
Saknar uppgifter om var mammas farfar var född, hur många syskon han hade, vad hans föräldrar hette. Karl kom ev från Jönköping till Skövde.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna