ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rosenbom / Rosenbaum  (läst 603 gånger)

2006-03-02, 13:57
läst 603 gånger

Utloggad Margareta Åhbeck

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej,
 
Söker information om Magdalena Rosenbom/baum, dotter till Nils Rosenbom/baum och hans hustru Catharina Engenfelt. Magdalena är enligt Hfl för Köping, Öland, född år 1719, men jag kan ej hitta någon födelseort. Kanske datum är fel, kanske förnamnet??? Nils Rosenbom, född 1690, är son till Johan Nicolai Rosenbom, kyrkoherde i Löt på Öland. Det finns en Helena Rosenbom, född 1723 i Räpplinge. Kan det vara samma person - någon som vet?
 
Margareta Åhbeck

2006-03-11, 19:43
Svar #1

Børge Hansen

Hej Margareta
 
Jeg har læst dit indlæg og skriver da en fra min slægt hed Rosenbom til efternavn.
Min tip-tip-tip oldefar hed Anders Rosenbom han var født i Åsumstorp, Norra Åsum d. 5 juli 1764 og var Gårdmand/Artilericapten.
Hans før hed måske Oluf Rosenbom men jeg ved ikke hvor eller hvornår han blev født.
Hvis der er noget der matcher din slægt hører jeg gerne fra dig.

2013-06-14, 10:32
Svar #2

Utloggad Maini Langpohl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2021-11-03, 10:55
    • Visa profil
Johan Alfred Carlsson (1857-1946) Rosenblom, gift med en släkting till mig, var med på Vanadis till Västindien 1878 då den svenska ön Sant Barthelemy överlämnades till Frankrike. Nu undrar jag om det finns någon som känner till Johans historia. Johan bodde i Lofta (H).
Mvh
Maini

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna