ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rudolphin  (läst 778 gånger)

2015-10-24, 07:14
läst 778 gånger

Utloggad Lars-Åke Stenemo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 725
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 14:39
    • Visa profil
    • www.stenemo.net
En landssekreterare David Rudolphin omnämns 1692-1698. Uppgiften häntat från ett register upprättat i Vadstena landsarkik kallat Nixon. I vilket län var han landssekreterare? Vad är känt om hans släkt?
 
MVH/Lars-Åke

2015-10-24, 09:31
Svar #1

Niklas Kant

Personregister över skrivelser till Kungl. Maj:t kan vara användbart, där framgår att han var landssekreterare i Östergötland. Han var sannolikt densamma som var inskriven i Lund 1683, son till kyrkoherden i Harplinge Christian R. och Agneta Knubbert.  
 
Göteborgs nation i Lund 1669-1906, Carl Sjöström. s. 58

2015-10-24, 17:00
Svar #2

Utloggad Lars-Åke Stenemo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 725
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 14:39
    • Visa profil
    • www.stenemo.net
Jag tackar, på egna och riksarkivets vägnar. Jag hade tänkt ställa en fråga till riksarkivet om förslag på alternativa källor till det 1690 av brand förstörda arkivet vid länsstyrelsen i Växjö. Det personregister du tipsade om (Riksarkivets hemsida) innhåller en hel del av intresse för mig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna